Czy zastanawiałeś się kiedyś jakimi cechami wyróżniają się pracownicy, którzy są najbardziej cenieni przez pracodawców? Jakie mają cechy charakteru i jakie usposobienie? A może najbardziej doceniani bywają pracownicy posiadający wysokie kwalifikacje zawodowe i wieloletnie doświadczenie? Co decyduje o wartości pracownika?
Nie da się ukryć, że jedną z kwestii, na którą od razu zwracają uwagę pracodawcy, jest oczywiście doświadczenie i posiadane umiejętności. Wartość doświadczonego pracownika nie podlega wątpliwościom. Ale inną kwestią na, którą zwracają uwagę pracodawcy, to kompetencje miękkie. Jeśli Rekruter będzie miał do wyboru kandydata z ogromnym doświadczeniem zawodowym, ale zamkniętego w sobie, o słabych umiejętnościach komunikacyjnych oraz kandydata z mniejszym doświadczeniem, ale z dużą chęcią do nauki i zaangażowaniem oraz ze świetnie rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi, to kogo wybierze?
Być może znajdą się sytuacje, kiedy umiejętności komunikacyjne pracownika nie będą grały kluczowej roli, ale w zdecydowanej większości przypadków, pracodawca postawi na osobę wykazującą się dużym potencjałem. Jeśli przeglądamy oferty pracy, to często możemy natknąć się na zapisy informujące o oczekiwanym zaangażowaniu oraz wysoce rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych. Dla pracodawców niezwykle ważne jest posiadanie wśród swojej kadry pracowników nie tylko wysoko wykwalifikowanych, ale również takich, którzy posiadają wysoce rozwinięte umiejętności komunikacyjne, są ugodowi, otwarci i pozytywnie podchodzą do zmian.